torsdag 17 mars 2011

Roligt när väljare tar kontakt!

Fick ett mail idag av en väljare där hon frågar min hur ställer jag mig i frågan om kärnkraft. Har alltid varit mot kärnkraft och min åsikt har inte ändrats. Men energi behöver vi och det är också en stor fråga. Förnybarenergi är någonting vi borde sattsa mera på, förskning kring ämnet är mycket viktigt också. Sedan gott folk, hur mycket egentligen slössar vi med vår energi? Om vi idag går runt i våra lägenheter kan vi se ett många elapparater som är i standby läge, lampor som är på hela tiden och vi ska inte ens behöva nämna den maskin som jag just skriver på....
Inställningen är lika viktigt att satsa på som förskning....

1 kommentar:

  1. Absolut, energieffektiviteten ska satsas på parallellt med utbyggnad av förnyelsebara energikällor. Men nya kärnkraftverk hör till det förgångna! Vi måste bli mycket smartare konsumenter så följer industrin efter...

    SvaraRadera