tisdag 7 september 2010

Jobbet och budbärare

Jag var lite slö idag och vaknade ganska sent ( ikväll börar man nattskifft). När jag loggade in på FB översköljdes jag av en underbar energi som skapades av nyhet om Karleby frågan. Pekkarinens namn är på allas läppar idag. Visst är jag tacksam för att det visat sig att en minister gjorde sitt jobb, men
Pekkarinen är inte den som tog beslut eller ens jobbade för en orientering till Vasa! Kalla mig småsynt eller cyniskt, men jag är från Balkan och har svårt att hålla tyst...Däremot hatten upp för att han vågade!

Alltså varmaste tack till minister Pekkarinen, för at han har bevisat att han är min minister likaväl som centerns. MEN jobbet, den verkliga jobbet gjordes av dem som har lagt fram all information till grunlagsutskott, och det var SFP! Att lagen har segrat borde inte vara så stor nyhet i Finland eller hur? Tack till alla er som har jobbat fram den här beslut! Och klart, tack till budbärare också! :D

Då så efter dessa cyniska rader önskar jag alla en underbar dag, ta en liten champange glas ikväll och njut av vetenskap att vi bor i ett land där lagen fungerar och att här fins folk som kämpar för en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar